In tien modellen geven we de lezer een blik achter de schermen van onze strategische aanpak bij merk-, change- en communicatievragstukken. Basisbeginselen worden op een eenvoudige manier uitgelegd en in praktijkgerichte modellen gepresenteerd. Deze uitgave is niet alleen een praktische leidraad voor de communicatieprofessional maar ook voor de manager die beseft dat communicatie een onderdeel van hedendaags ondernemen is geworden. De modellen zijn bedoeld voor communicatie in situaties waar elke organisatie ooit mee te maken krijgt (fusie, veranderingsproces, positionering, crisissituatie …) of gewoon bij de dagelijkse managementpraktijk zoals marketing, het relatienetwerk onderhouden, de concurrentie analyseren, …

Modellen maken iets complex overzichtelijk. Een geschematiseerd hulpmiddel om ingewikkelde problemen te analyseren en op te lossen. Een hulpmiddel dat de gedachten, invalshoeken, perspectieven helpt ordenen en structureren. Op die manier krijg je als communicatiemanager een instrument in handen, niet om zo maar klakkeloos over te nemen, maar om zelf mee aan de slag te gaan.

In deze uitgave behandelen we volgende modellen:

  • corporate identity-mix
  • merkkompas 2.0
  • merkhuismodel
  • merkscenario vs. identiteitsscenario
  • diepere drijfveren van doelgroepen
  • sterk corporate merk levert winst op
  • ‘Golden Circle’: communiceren met karakter
  • manage the gap
  • identiteit economisch verantwoord
  • nieuwe weg naar koning klant